Kezdjük azzal: mit is tud pontosan a Mustang Mach-E akkumulátora? Tulajdonképpen bátran számolhatunk egy benzinmotoros autó hatótávolságával, hiszen az összkerékhajtású SUV-ban a nagyobb akkuval 540 kilométert tehetünk meg, míg egy hátsókerékhajtású változatban a bővített kapacitású akkumulátor nagyjából 610 kilométerre elég áramot tárol. Azért csak nagyjából, mert ez a távolság hosszabb és rövidebb is lehet attól függően, hogy:
Nézzünk egy kellemes túrát!
Tegyük fel, hogy a legközelebbi tengerpartra vágyunk, szóval irány Horvátország, pontosabban a festői Opatija! Ez Budapestről elindulva 515 kilométer autózást jelent, méghozzá autópálya-tempóval, ráadásul nemcsak sík vidéken, hiszen a Dinári-hegység szerpentinjein és hágóin is át kell kelnünk. És mivel nyaralni megyünk, meleg időben utazunk (legalábbis reméljük), szóval megy majd a légkondi, az autó pedig meg lesz pakolva utasokkal és mindenféle holmival. Erre szinte biztosan nem lesz elég egyetlen feltöltés, még a nagyobb akkuval sem – de miért is kellene egy lendülettel lenyomni ezt az utat?
De akkor sincs gond, ha nem teljesen tele akkuval indultunk el otthonról, mert az M7-es magyar szakaszán több mint 10 töltőállomás vár minket az autópálya- pihenőkben, vagy a sztráda közvetlen közelében, szóval bárhol, bármikor megoldható a feltöltés. Ezeken a helyeken több szupergyors DC (egyenáramú) IONITY töltő is található, ahol 10 perc alatt 120 km megtételére elegendő áramot tölthetünk a Mach-E akkumulátorába.
Ha csak kevéssel a határ után szeretnénk tölteni, a 115 kilométeres Letenye-Zágráb szakaszon is számíthatunk legalább 10 állomásra, Zágrábban és környékén pedig szinte mindenhol találhatunk egy töltőpontot.
…és ha már ott vagyunk