A Volvo Cars újrahasznosított acél szállítására vonatkozó szerződést írt alá az SSAB vállalattal

A Volvo Cars új megállapodást írt alá az SSAB svéd acélipari vállalattal, amelynek értelmében az utóbbi 2025-től kiváló minőségű újrahasznosított, illetve zéró közeli károsanyag-kibocsátású acélt szállít az autógyártó részére. A Volvo Cars az első autógyártó, amely sorozatgyártás céljára megállapodást írt alá az SSAB-val újrahasznosított, közel zéró kibocsátású acél sorozatgyártásba történő szállításáról.

A megállapodás, amely a két vállalat között korábbról fennálló, hosszú távú együttműködésnek a kiterjesztése, a fenntarthatóbb acélra történő átállási törekvések élére emeli a Volvót

Az újrahasznosított és zéró közeli emissziójú acél beszerzésén felül a Volvo Cars a hulladékacél értékesítésével is igyekszik közelebb kerülni a körkörös gazdaságra vonatkozó célkitűzéseinek megvalósításához. Így a Volvo Cars egy zártláncú rendszerben képes a lehető leghosszabb ideig, a lehető legmagasabb értéken tartani a nyersanyagokat.

„A teljes gyártási folyamatunkat tekintve az autóépítésben felhasznált acél előállítása jár az egyik legnagyobb CO2-kibocsátással: az új Volvo járművek anyagfelhasználásához köthető emissziók átlagosan 25 százalékát teszi ki ez a fázis.”

– mondta Francesca Gamboni, a Volvo Cars beszállítói láncért és gyártásért felelős igazgatója.

„Arra törekszünk, hogy 2040-re nettó zéróra csökkentsük az üvegházhatású gázok kibocsátását, és az acélgyártáshoz köthető emissziók kiiktatásával jelentős lépést teszünk ennek a célnak a megvalósítása felé.”

Az újrahasznosított acélt a hamarosan bemutatkozó, tisztán elektromos EX60 szabadidőjármű, illetve a Volvo Cars új generációs SPA3 architektúráját alkalmazó, további modellek egyes alkatrészeinek a gyártásánál fogják felhasználni. Kulcsfontosságú, hogy ellenálló-képességét és tartósságát tekintve az újrahasznosított acél maradéktalanul teljesíti ugyanazokat a biztonsági elvárásokat, amelyeket a primer acélokkal szemben támasztanak.

Az SSAB zárt láncú rendszere alkalmas az acélhulladékok újrahasznosítására. Ezzel jelentős mértékben csökkenthető a CO2-kibocsátás, illetve az anyagok és természetes erőforrások hosszabban hasznosíthatók. Az Európán belül, hagyományos eljárással gyártott acélokkal összehasonlítva az SSAB újrahasznosított acéljainak a gyártása csaknem 100 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátással jár, miközben a késztermékben csaknem 100 százalék az újrahasznosításból származó nyersanyagok aránya.

„Az acél nagy jelentőséggel bír termékeink biztonsága, robusztussága és tartóssága szempontjából, ugyanakkor a hagyományos eljárásokat alkalmazva jelentős mértékben hozzájárul tevékenységeink szénkibocsátáshoz.”

– mondta Francesca Gamboni.

„Ezzel a megállapodással jelentős lépést teszünk tevékenységeink környezeti hatásának a mérséklése felé, miközben beszállítói hálózatunkon belül növeljük a tudatosságot az újrahasznosított anyagok felhasználását illetően.”

A Volvo Cars elkötelezett a tisztán elektromos jövő iránt. Arra törekszik, hogy 2040-re nettó zéróra csökkentsék üvegházhatású gázkibocsátását. 2030-ra az egy autóra eső CO2-kibocsátást 65-75 százalékkal kívánják csökkenteni (a 2018-as értékekhez viszonyítva), és ennek érdekében teljes értékláncukban folyamatosan mérsékelik a CO2-kibocsátást.

Ennek egyik példája az SSAB vállalattal aláírt megállapodás, amely egyben a Volvo Cars körkörös gazdasági törekvéseit is támogatja: ezek értelmében járműveikben 2030-ra flottaszinten átlagosan 30 százalékban kívánnak újrahasznosított anyagokat alkalmazni, a 2030-tól bevezetendő új modellek esetében pedig minimum 35 százalék a reciklát vagy bio-alapú anyagok megcélzott aránya.

Hírek

Visszahívjuk?

+36

* A megadott telefonszámot nem használjuk fel későbbi, marketing célú megkeresésre.